Aluminium - Veth buitenkant
04/12

Adviseur Tom van Dorp: “Klanten krijgen wat ze verwachten”

Hoe handig is het als je als aannemer met een adviseur spreekt die weet hoe het er in de praktijk aan toe gaat, de techniek achter de gevels kent en gevels zelf ontworpen heeft? Dan hoef je maar weinig uit te leggen en krijg je vaak al binnen één gesprek antwoord op je vragen. Mede om die reden is Lieftink Geveltechniek erg blij met Tom van Dorp als adviseur. Hij leerde het vak kennen als tekenaar, maakte een tussenstop bij leverancier Schüco en zet nu al die ervaring in als verkoopadviseur bij Lieftink. Hoe ziet zijn werkdag eruit?

“Mijn werk zit aan de voorkant van het traject. Wat daar verkeerd geregeld wordt, merk je in de rest van het project. Dus zorg ik ervoor dat verwachtingen worden gemanaged. Bij het maken van een offerte vind ik het belangrijk om heel gedetailleerd uit te leggen wat de klant van ons kan verwachten. Zodat hij later niet voor verrassingen komt te staan.”

Schüco in de vingers

“Daarnaast is het belangrijk om gedurende het hele traject voor de klant klaar te staan en zijn vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Daarom is mijn tijd bij Schüco een waardevolle tussenstap geweest. Ik had zo’n vier jaar bij Lieftink gewerkt toen ik een mooie kans bij het Duitse bedrijf kreeg. Daar gaf ik technisch advies en dat was een leerzame periode. Sinds juli ben ik weer terug bij Lieftink. Ik heb de systemen van Schüco nu veel beter in de vingers. Als klanten vragen stellen over een systeem, dan kan ik die nu sneller beantwoorden doordat ik meer vanuit die systemen denk. Ik snap wat de achterliggende gedachte is, hoe de systemen technisch in elkaar zitten en waar eventuele problemen vandaan komen. Als een klant een lekkage ontdekt, kan ik vaak al voorspellen waar het aan ligt. Zo worden vragen sneller beantwoord en problemen sneller opgelost! Daarnaast is het prettig dat ik ook met de engineers makkelijker en sneller kan schakelen. Ik begrijp hen nu veel beter!”

Deskundige partners

“Heb ik toch niet direct het antwoord op een klantvraag, dan heb ik natuurlijk heel gemakkelijk contact met oud-collega’s bij Schüco. Die goede contacten en korte lijnen zijn sowieso heel belangrijk bij Lieftink. We kennen de branche goed, waardoor ook vragen die wij misschien niet zelf kunnen beantwoorden wel kunnen oplossen met hulp van een partner. Denk aan een vraagstuk op het gebied van brandwerendheid of zonwering. Dan is het voor de klant prettig als wij hem in contact kunnen brengen met de juiste partij.”

Wil je eens met Tom om de tafel zitten? Stuur hem een e-mail.

Tom van Dorp - Verkoop

Tom van Dorp

 

Terug naar het nieuwsoverzicht